Despre tine

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Scris de: Cristina Teodorescu | 04.02.2012

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Cateodata, in nestiinta sau pur si simplu din dorinta de a mari rezistenta la infectii a adolescentilor, parintii le ofera acestora o serie de suplimente nutritive fara ca acestia sa aiba nevoie de ele. Mai mult, in perioada adolescentei, baietii care practica sport ajung sa se “indoape” cu suplimente de vitamine si minerale care pot deveni toxice pentru organism.
 

Suplimentarea nutritiva indicata adolescentilor cu carente
 

Marea majoritate a adolescentilor si copiilor deopotriva nu necesita suplimentare de vitamine si minerale. De obicei, adolescentii care ajung sa primeasca aceste suplimente sunt cei care sufera de anumite afectiuni severe, care au un dezechilibru in balanta alimentara. Mai mult, doar pentru ca acestea sunt eliberate fara prescriptie medicala, vitaminele nu trebuie luate dupa ureche. De obicei, este indicat ca acestea sa fie administrate la sfatul medicului. Suplimentarea cu vitamine liposolubile (vitamina A, D, E si K) poate deveni toxica pentru organismul adolescentului. Astfel, este de preferat ca necesarul de vitamine si minerale sa fie preluate din alimente si nu din suplimente.
 

Diversificarea alimentatiei vs. suplimente nutritive
 

Ce este de facut daca totusi avem carente de fier, calciu sau vitamina C? In loc sa “administram cu pumnul” vitamine si suplimente nutritive care contin aceste vitamine sau minerale, o varianta mai corecta si mai sanatoasa este diversificarea alimentatiei.

Persoanele care au deficit de calciu pot oricand sa suplimenteze aportul de lactate din alimentatie (in conditiile in care nu au intoleranta la lactoza), cei care nu au destul fier in organism trebuie sa manance mai multa proteina (carne rosie), iar cei cu exces de vitamina C trebuie sa manance mai multe citrice.

De obicei, pentru orice carenta din organismul nostru, fie ca vorbim despre vitamine sau minerale, natura ne ofera cantitatile necesare pentru a le stoca in organism prin alimentatie. Si asta pentru ca este mult mai simplu pentru organism sa “sparga” alimentele in nutrieti vitaminici si minerale decat sa primeasca o vitamina sub forma unei tablete pe care nu o poate metaboliza atat de simplu.
  Citeste mai departe

Pagina: 1 | 2

Tags: vitamine, suplimente alimentare, diversificare alimentatiei, rolul vitaminelor, vitamine pentru adolescenți;

Articole similare

PersonalID - Personalitatea iți face viața – Educă-o!

Despre tine

Dragă adolescentule, Aceste două cuvinte „dragă adolescentule” mă duc cu gândul la vremea extremelor, a încercărilor, a peripețiilor. Dar unde sunt Vezi tot

Viaţa de boboc, departe de părinţi

Despre tine

 Primul an de liceu sau întâiul de facultate sunt trepte esenţiale pe scara vieţii, etape covârşitor de importante în procesul de Vezi tot

Adolescentul singur la părinţi: avantaje şi dezavantaje

Despre tine

Tot mai mulţi părinţi se hotărăsc din diverse motive să facă doar un copil. Fireşte că această hotărâre are atât părţi Vezi tot

Am 18 ani! Pot sa ma marit!

Despre tine

Oare câte fete nu își imaginează încă din fragedă copilărie cum va arăta rochia lor de mireasă, câte nu-l visează pe Vezi tot

Tulburări psihologice frecvente în adolescență

Despre tine

Un comunicat al Organizației Mondiale a Sănătății informa în 2011 că un sfert din adolescenți suferă de tulburări psihice. Pe primele Vezi tot

Page Rank