Despre tine

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Scris de: Cristina Teodorescu | 04.02.2012

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Cateodata, in nestiinta sau pur si simplu din dorinta de a mari rezistenta la infectii a adolescentilor, parintii le ofera acestora o serie de suplimente nutritive fara ca acestia sa aiba nevoie de ele. Mai mult, in perioada adolescentei, baietii care practica sport ajung sa se “indoape” cu suplimente de vitamine si minerale care pot deveni toxice pentru organism.
 

Suplimentarea nutritiva indicata adolescentilor cu carente
 

Marea majoritate a adolescentilor si copiilor deopotriva nu necesita suplimentare de vitamine si minerale. De obicei, adolescentii care ajung sa primeasca aceste suplimente sunt cei care sufera de anumite afectiuni severe, care au un dezechilibru in balanta alimentara. Mai mult, doar pentru ca acestea sunt eliberate fara prescriptie medicala, vitaminele nu trebuie luate dupa ureche. De obicei, este indicat ca acestea sa fie administrate la sfatul medicului. Suplimentarea cu vitamine liposolubile (vitamina A, D, E si K) poate deveni toxica pentru organismul adolescentului. Astfel, este de preferat ca necesarul de vitamine si minerale sa fie preluate din alimente si nu din suplimente.
 

Diversificarea alimentatiei vs. suplimente nutritive
 

Ce este de facut daca totusi avem carente de fier, calciu sau vitamina C? In loc sa “administram cu pumnul” vitamine si suplimente nutritive care contin aceste vitamine sau minerale, o varianta mai corecta si mai sanatoasa este diversificarea alimentatiei.

Persoanele care au deficit de calciu pot oricand sa suplimenteze aportul de lactate din alimentatie (in conditiile in care nu au intoleranta la lactoza), cei care nu au destul fier in organism trebuie sa manance mai multa proteina (carne rosie), iar cei cu exces de vitamina C trebuie sa manance mai multe citrice.

De obicei, pentru orice carenta din organismul nostru, fie ca vorbim despre vitamine sau minerale, natura ne ofera cantitatile necesare pentru a le stoca in organism prin alimentatie. Si asta pentru ca este mult mai simplu pentru organism sa “sparga” alimentele in nutrieti vitaminici si minerale decat sa primeasca o vitamina sub forma unei tablete pe care nu o poate metaboliza atat de simplu.
  Citeste mai departe

Pagina: 1 | 2

Tags: vitamine, suplimente alimentare, diversificare alimentatiei, rolul vitaminelor, vitamine pentru adolescenți;

Articole similare

Ce trebuie să conţină portfardul tău

Despre tine

 Unele dintre cele mai dragi obiecte, portfardul şi chiriaşii săi, ne vin de fiecare dată în ajutor, atunci când suntem în Vezi tot

Mituri despre culoarea ochilor

Despre tine

 Ochii fac parte din tot ceea ce ne reprezintă în fața lumii alături de chip sau acțiunile noastre, privirea este un Vezi tot

Camera ta în adolescență vs camera ta când erai mic

Despre tine

Timpul trece fără să iți dai seama iar lucrurile se schimbă rapid. Comportamentul tău, înfățișarea, felul de a vorbii, felul de Vezi tot

Ti-e jena sa porti ochelari? Uite cateva motive ca sa fii mandru ca esti ochelarist!

Despre tine

Primele semne ale unei vederi deficitare, incetosarea privirii si fotofobia, nu trebuie ignorate. Iar daca motivul pentru care nu va prezentati Vezi tot

Adolescentele și explorarea feminității

Despre tine

Conceptul de feminitate, care a fost discutat și răsdiscutat de-a lungul timpului, are fără doar și poate, o componentă subiectivă. Dacă Vezi tot

Page Rank