Despre tine

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Scris de: Cristina Teodorescu | 04.02.2012

Vitaminele si suplimentele alimentare pentru adolescenti

Cateodata, in nestiinta sau pur si simplu din dorinta de a mari rezistenta la infectii a adolescentilor, parintii le ofera acestora o serie de suplimente nutritive fara ca acestia sa aiba nevoie de ele. Mai mult, in perioada adolescentei, baietii care practica sport ajung sa se “indoape” cu suplimente de vitamine si minerale care pot deveni toxice pentru organism.
 

Suplimentarea nutritiva indicata adolescentilor cu carente
 

Marea majoritate a adolescentilor si copiilor deopotriva nu necesita suplimentare de vitamine si minerale. De obicei, adolescentii care ajung sa primeasca aceste suplimente sunt cei care sufera de anumite afectiuni severe, care au un dezechilibru in balanta alimentara. Mai mult, doar pentru ca acestea sunt eliberate fara prescriptie medicala, vitaminele nu trebuie luate dupa ureche. De obicei, este indicat ca acestea sa fie administrate la sfatul medicului. Suplimentarea cu vitamine liposolubile (vitamina A, D, E si K) poate deveni toxica pentru organismul adolescentului. Astfel, este de preferat ca necesarul de vitamine si minerale sa fie preluate din alimente si nu din suplimente.
 

Diversificarea alimentatiei vs. suplimente nutritive
 

Ce este de facut daca totusi avem carente de fier, calciu sau vitamina C? In loc sa “administram cu pumnul” vitamine si suplimente nutritive care contin aceste vitamine sau minerale, o varianta mai corecta si mai sanatoasa este diversificarea alimentatiei.

Persoanele care au deficit de calciu pot oricand sa suplimenteze aportul de lactate din alimentatie (in conditiile in care nu au intoleranta la lactoza), cei care nu au destul fier in organism trebuie sa manance mai multa proteina (carne rosie), iar cei cu exces de vitamina C trebuie sa manance mai multe citrice.

De obicei, pentru orice carenta din organismul nostru, fie ca vorbim despre vitamine sau minerale, natura ne ofera cantitatile necesare pentru a le stoca in organism prin alimentatie. Si asta pentru ca este mult mai simplu pentru organism sa “sparga” alimentele in nutrieti vitaminici si minerale decat sa primeasca o vitamina sub forma unei tablete pe care nu o poate metaboliza atat de simplu.
  Citeste mai departe

Pagina: 1 | 2

Tags: vitamine, suplimente alimentare, diversificare alimentatiei, rolul vitaminelor, vitamine pentru adolescenți;

Articole similare

Ce te împiedică să slăbeşti?

Despre tine

Ţii de ceva vreme o dietă care a dat roade în cazul prietenei tale, îţi numeri caloriile mai ceva ca banii Vezi tot

Trucuri pentru a avea buze senzuale

Despre tine

Zi de zi te analizezi în oglindă. Îţi studiezi fiecare zâmbet, fiecare privire şi îţi place să-ţi pui în valoare feminitatea. Vezi tot

Am 18 ani! Pot sa ma marit!

Despre tine

Oare câte fete nu își imaginează încă din fragedă copilărie cum va arăta rochia lor de mireasă, câte nu-l visează pe Vezi tot

Ajutor! Sunt nehotarat/ă

Despre tine

Rochia roşie sau cea albă? Prânz cu fetele în oraş sau un film cu iubitul? Îngheţată de ciocolată sau vanilie? Fotbal Vezi tot

Limbajul corpului: ce mesaje transmit gesturile tale?

Despre tine

 Cercetările au arătat că există un limbaj nonverbal care transmite informații în proporție de aproximativ 55%, în vreme ce prin comunicarea Vezi tot

Page Rank